寄托天下
楼主: hanzi
打印 上一主题 下一主题

转贴:《日本,听我对你说》 水均益 [复制链接]

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

声望
0
寄托币
4939
注册时间
2002-9-22
精华
9
帖子
111

Sagittarius射手座 荣誉版主

16
发表于 2003-5-2 16:37:58 |只看该作者
A bit confused. What are you trying to say?
歸去來兮,田園將蕪胡不歸?
既自以心為形役,奚惆悵而獨悲!
悟已往之不諫,知來者之可追。
實迷途其未遠,覺今是而昨非。

木ノ葉舞うところに火は燃ゆる
火の影は里を照らし、また木ノ葉は芽吹く
----ナルト

使用道具 举报

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

声望
0
寄托币
4939
注册时间
2002-9-22
精华
9
帖子
111

Sagittarius射手座 荣誉版主

17
发表于 2003-5-2 17:22:59 |只看该作者
Sadly, it is my experience that no amount of persuasion will change people's worldviews such as this. There are a lot of people who are perfectly nice and whose politics I'll never agree with. I've long accepted that as a fact and will not waste my breath trying to argue with them.
歸去來兮,田園將蕪胡不歸?
既自以心為形役,奚惆悵而獨悲!
悟已往之不諫,知來者之可追。
實迷途其未遠,覺今是而昨非。

木ノ葉舞うところに火は燃ゆる
火の影は里を照らし、また木ノ葉は芽吹く
----ナルト

使用道具 举报

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

声望
0
寄托币
4939
注册时间
2002-9-22
精华
9
帖子
111

Sagittarius射手座 荣誉版主

18
发表于 2003-5-2 17:47:41 |只看该作者
Obviously, we are not on the same ground so any discussion would be meaningless......
歸去來兮,田園將蕪胡不歸?
既自以心為形役,奚惆悵而獨悲!
悟已往之不諫,知來者之可追。
實迷途其未遠,覺今是而昨非。

木ノ葉舞うところに火は燃ゆる
火の影は里を照らし、また木ノ葉は芽吹く
----ナルト

使用道具 举报

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

声望
0
寄托币
4939
注册时间
2002-9-22
精华
9
帖子
111

Sagittarius射手座 荣誉版主

19
发表于 2003-5-2 17:54:48 |只看该作者
I don't see why you should delete them. This is not an academic forum and you are not sitting in my seminar class.


....well, I see you did. Your choice, of course.
歸去來兮,田園將蕪胡不歸?
既自以心為形役,奚惆悵而獨悲!
悟已往之不諫,知來者之可追。
實迷途其未遠,覺今是而昨非。

木ノ葉舞うところに火は燃ゆる
火の影は里を照らし、また木ノ葉は芽吹く
----ナルト

使用道具 举报

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

声望
50
寄托币
6790
注册时间
2002-11-2
精华
5
帖子
50

Pisces双鱼座 荣誉版主 寄托之心勋章

20
发表于 2003-5-2 17:58:16 |只看该作者
其实我的第一个帖子的深层意思是客观的,你没有理解我的意思.第二,三个不由自主的开始主观臆断,删除吧.毕竟,每个人在潜意识深处都有某种民族情绪,比如JURY是南京人,DREAMM是东北人.这种情绪就会外向强烈,我也有,所以编辑帖子的时候就会逐渐表露出来.

BTW:当版主就是就是好,写完了还能删.:p我重新编辑了帖子,呵呵.版主的权力是有好处的.
公谨二十四经略中原,妻小乔,羽扇纶巾, 谈笑间破孟德八十三万于赤壁。今吾亦当此岁,但少睡多忧,贤愚竟相远如此.

围脖中:http://t.sina.com.cn/2111966404

使用道具 举报

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

声望
0
寄托币
4939
注册时间
2002-9-22
精华
9
帖子
111

Sagittarius射手座 荣誉版主

21
发表于 2003-5-2 18:06:47 |只看该作者
毕竟,每个人在潜意识深处都有某种民族情绪,


Actually, from what I have seen, that feeling is very much close to the surface.
歸去來兮,田園將蕪胡不歸?
既自以心為形役,奚惆悵而獨悲!
悟已往之不諫,知來者之可追。
實迷途其未遠,覺今是而昨非。

木ノ葉舞うところに火は燃ゆる
火の影は里を照らし、また木ノ葉は芽吹く
----ナルト

使用道具 举报

Rank: 5Rank: 5

声望
0
寄托币
1857
注册时间
2002-7-26
精华
2
帖子
5
22
发表于 2003-5-2 19:18:46 |只看该作者
我是中国人,所以我不会忘记历史——这不用我说吧,如果一个中国人,如果她(他)还认为自己是中国人的话(那些哈日一族根本就不配做中国人),我也不会忽视现实———日本人对中国的虎视耽耽。不错我们的祖国还有很多不好的地方,可是我也不愿被别国伤害。
我不想和谁争,这根本就不需要争,只要还是中国人!贴在这儿只是作为一个中国人的良知!
无论将来我研究什么方向,我都不会忘记我是中国人,在大是大非面前我会永远站在我的祖国一面!无论将来我得国籍是那一国,绝对不会是日本!如果我可以做水君毅说的那个英雄,我愿意,就算做完了会马上死掉!有民族情绪有什么不对?我就是有!
我是凡人一个,不能做什么大事,但是我起码有一颗中国人的心!
人生只有几十年,可不能亏待自己

使用道具 举报

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

声望
132
寄托币
32377
注册时间
2002-10-30
精华
57
帖子
229

荣誉版主 QQ联合登录

23
发表于 2003-5-2 19:36:53 |只看该作者
支持hanzi 。

但是,我常有恨铁不成钢的情绪。如果我们大大小小的领导都能向我们青年人一样地爱国,少一些贪污受贿腐败现象,别尽打自己的小算盘,大家有钱出钱有力出力,有劲都往一处使,国家自然会强盛,作为中国人,当然也就受人尊敬了。

可是,这却象是天方夜谈!
爱是恒久忍耐,又有恩慈;爱是不嫉妒,爱是不自夸,不张狂,不作害羞的事,不求自己的益处,不轻易发怒,不计算人家的恶,不喜欢不义,只喜欢真理;凡事包容,凡事相信,凡事盼望,凡事忍耐;爱是永不止息.

使用道具 举报

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

声望
0
寄托币
4939
注册时间
2002-9-22
精华
9
帖子
111

Sagittarius射手座 荣誉版主

24
发表于 2003-5-2 20:36:41 |只看该作者

I said I wouldn't talk about this, but anyhow....

最初由 hanzi 发表
[B]我是中国人,所以我不会忘记历史——这不用我说吧,如果一个中国人,如果她(他)还认为自己是中国人的话(那些哈日一族根本就不配做中国人),我也不会忽视现实———日本人对中国的虎视耽耽。不错我们的祖国还有很... [/B]


Reality? What do you know of reality? What do you know of a country that's on the other side of the sea?  From some internet posts THAT YOU HAVE NO WAY OF AUTHENTICATING?  There are just way too many rumors on the Chinese internet--and many of them have been proven false and laughable (or would be laughable, if it weren't for the fact that it reflects so sadly on the current state of the Chinese race as a whole).

As long as there is no freedom of speech and press, information will continue to be distorted in the most horrendous fashions possible and only the most audacious information will get dispersed. Many Chinese forums are aflood with the posts about "Tokyo Massacre" and dropping atomic bombs on Japan----suppose you were a Japanese, how would you react to that?

You want to talk about racism? You want to talk about bloodthirstiness? You want to talk about forgetting history? Human race as a whole is guilty, not simply Japan or China.

You are right in that history cannot be forgotten. But history should not color one's view of the present and future. There are no permanent friends nor permanent enemies

Remember, just because it's posted on the internet doesn't mean it's true.

And seriously, anybody who thinks boycotting Japanese product will hurt Japan but not China needs to take a current course on international investment and trade.
歸去來兮,田園將蕪胡不歸?
既自以心為形役,奚惆悵而獨悲!
悟已往之不諫,知來者之可追。
實迷途其未遠,覺今是而昨非。

木ノ葉舞うところに火は燃ゆる
火の影は里を照らし、また木ノ葉は芽吹く
----ナルト

使用道具 举报

Rank: 3Rank: 3

声望
0
寄托币
40
注册时间
2002-3-16
精华
3
帖子
9
25
发表于 2003-5-2 21:56:52 |只看该作者
这篇文章n年前就登载国内很有名的《读者》上了
我高考那一段时间看到的
呵呵,那时候水先生刚从日本回来,拍一节目
我还记得等着看他的《焦点访谈》呢

使用道具 举报

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

声望
0
寄托币
4939
注册时间
2002-9-22
精华
9
帖子
111

Sagittarius射手座 荣誉版主

26
发表于 2003-5-2 22:24:54 |只看该作者
最初由 pinkear 发表
[B]楼顶的帖子据说的确是假的,
但无论怎样看历史,中国从来没有跑到日本去烧杀过平民(如果你硬要把蒙古人算上的话也不过一次未遂而已)
无论如何狡辩, 日本在中国总是欠下了四五百年的血债。
中文论坛上yy什么东?.. [/B]


Hitler seized power by saying the Germans have long been oppressed by other countries and now it's time for Germany's spot in the Sun. That applies to WWII Japan and potentially today's Japan and China. "It is the permanent dream for the oppressed to become the oppressor." Today it is still true.

The instillment of hatred against the Japanese is evident in the Chinese textbooks. Because there is no freedom of speech, opinions cannot be debated in an open manner---voices cannot be heard. And yes, you are right, a democratic China is not necessarily a status quo China---which is why I think the damage is already done.

There are hateful people on both sides.  I don't propose a solution, but I'm saying that Chinese and Japanese ultranationalists who are adding to the problems are irreponsible and stupid.

For the record: I hate nationalism in China, I hate nationalism in Japan, I hate nationalism in the U.S. I hate nationalism, period.
歸去來兮,田園將蕪胡不歸?
既自以心為形役,奚惆悵而獨悲!
悟已往之不諫,知來者之可追。
實迷途其未遠,覺今是而昨非。

木ノ葉舞うところに火は燃ゆる
火の影は里を照らし、また木ノ葉は芽吹く
----ナルト

使用道具 举报

Rank: 1

声望
0
寄托币
0
注册时间
2003-3-12
精华
0
帖子
0
27
发表于 2003-5-3 03:41:33 |只看该作者
其实日本人至少心胸比我们更宽广一点,善于虚心学习优秀的事物,这就是他们强大的原因。

日本二战被美国打得多惨啊,照理说日本仇视美国应不亚于我们仇视日本才对。
可是他们虚心承认美国厉害,以之为榜样认真学习,并不为一些无益的情感所左右,因此得以从废墟中站起来。

使用道具 举报

Rank: 1

声望
0
寄托币
0
注册时间
2003-3-12
精华
0
帖子
0
28
发表于 2003-5-3 04:26:57 |只看该作者
我支持在各个方面遏制制日本,但是:

我统计过:如果世界各地的所有华人停止购买日货,日本每年将损失“1000-1400”亿美元的外汇收入!!! ......--日本经济的总产值的五分之一(1/5) = 20%!!!所以,如果世界各地华人同心协力,不用动刀动枪,就可制日本于死地!!而且是永久的死地!!!

太乐观、太夸张了吧

事实是:
    统计说,去年日本对外出口整体下跌15.7%,进口下跌7.9%。中国是其五大贸易对象国中唯一保持进出口双增长的国家。其中日本从中国进口总额581亿美元,增长5.1%,对中国出口总额311亿美元,增长2.2%,均创历史最高纪录。目前中国在进口、出口和贸易总额上均为日本第二大贸易对象国。
更新时间:2002年02月13日11:42(北京时间)
中新网

中国处于出超的地位,打起贸易仗来吃亏的是中国啊。
如果中国不买日本的东西,日本不买中国的东西,以2001年的数据计算,会给日本增加270亿美元的外汇收入哦!

使用道具 举报

Rank: 5Rank: 5

声望
0
寄托币
1857
注册时间
2002-7-26
精华
2
帖子
5
29
发表于 2003-5-3 06:12:38 |只看该作者
“I hate nationalism in China, I hate nationalism in Japan, I hate nationalism in the U.S. I hate nationalism, period.”
我想几乎每一个中国人都希望世界和平,和你一样“hate"所有的“nationalism”,但是如果有的国家不“hate"这些,反而对中国狼子野心呢?

“reality? What do you know of reality? What do you know of a country that's on the other side of the sea? From some internet posts THAT YOU HAVE NO WAY OF AUTHENTICATING? There are just way too many rumors on the Chinese internet--and many of them have been proven false and laughable (or would be laughable, if it weren't for the fact that it reflects so sadly on the current state of the Chinese race as a whole).”

你知道陆惠事件吗?你知道长沙的平和堂吗?你知道家润多吗?你知道我们学校和日本鹿儿岛联谊时有什么事件发生吗?(这些事情都发生在我的身边)·····你的观点所依据的事实又是如何来得呢?从教科书上?从你搜集的资料里?从你做的所谓的实地调查中?·····
如果你就是认为你知道的是真的,我们知道的是假的,那我又能说什么呢!
如果你就是认为做为一个中国人提醒中国人要警醒要振作就是“racism”,我又何必说什么呢!
人生只有几十年,可不能亏待自己

使用道具 举报

Rank: 5Rank: 5

声望
0
寄托币
1857
注册时间
2002-7-26
精华
2
帖子
5
30
发表于 2003-5-3 06:14:43 |只看该作者
最初由 Econ_Man 发表
[B]其实日本人至少心胸比我们更宽广一点,善于虚心学习优秀的事物,这就是他们强大的原因。

日本二战被美国打得多惨啊,照理说日本仇视美国应不亚于我们仇视日本才对。
可是他们虚心承认美国厉害,以之为榜样认真学... [/B]

坚决,严重同意你的看法!!!!!!!!!
人生只有几十年,可不能亏待自己

使用道具 举报

RE: 转贴:《日本,听我对你说》 水均益 [修改]

问答
Offer
投票
面经
最新
精华
转发
转发该帖子
转贴:《日本,听我对你说》 水均益
https://bbs.gter.net/thread-101806-1-1.html
复制链接
发送
回顶部